معرفی کلی سنگ نمک آبی

 سنگ نمک آبی اصل اصل ایران یکی از نادرترین نمک های جهان است. این ماده خاص در کل دنیا تنها از معادنی در استان سمنان و معمولا شهر گرمسار، استخراج می شود.البته به دلیل سختی استخراج و همچنین کمیاب بودن آن بهتر است بگوییم اکتشاف می شود.این نمک دارای عناصر فوق العاده ای می باشد که به صورت معدنی و طبیعی و طی میلیون ها سال در آن به وجود آمده اند و در ادامه بیشتر راجع به آن صحبت خواهیم نمود.

سنگ نمک آبی اصل

الماس آبی ایران دارای رنگی عرفانی است، رنگ زیبای کریستال های این نمک نتیجه نحوه شکست نور بلورهای نمک است. دلیل این شکست نور فشار شدیدی است که میلیون ها سال پیش با آن شکل گرفته است. الماس آبی ایران

یکی از تمیزترین و خالص ترین نمک ها به شمار می رود زیرا از اقیانوس هایی که بیش از 200 میلیون سال قبل خشک شده اند و عاری از هر گونه آلودگی است به جا مانده اند.منبع آن مستقیماً از معادن نمک سمنان است که در دل سنگهای بزرگ نمکی حمل می شود و به سختی کشف و استخراج می شوند.

خواص الماس آبی ایران 

این نمک جزو بهترین مواد غذایی از نظر طعم و مزه و همچنین لحاظ ظاهری بی نظیر است. شامل بلورهای سفید است که با آثاری از رنگ آبی پوشانده شده است.این نمک محتوای پتاسیم بالایی (13 درصد) دارد و همین موضوع به آن عطر و طعم شدیدی می بخشد.

تقویت قلب

از آنجا که سرشار از پتاسیم است، نمک آبی ایرانی می تواند منبع اضافی این ماده معدنی حیاتی را تأمین کند. مصرف کافی پتاسیم برای قلب سالم ضروری است. اگرچه باید در نظر داشت که مصرف بیش از حد پتاسیم می تواند زندگی را تهدید کند، بنابراین مکمل های پتاسیم مانند نمک آبی باید به اندازه مصرف شوند.

در آشپزخانه به عنوان طعم و مزه استفاده کنید

استفاده از این نمک گرانبها برای پخت و پز شاید چندان جالب نباشد. اما با اجازه دادن به اینكه بلورهای نمك آبی طبیعی به آرامی روی زبان حل شوند، طعم و مزه آنها بهتر ارزیابی می شود و بدون شک این واقعاً تجربه خوش عطر و بویی است که باید آن را امتحان کنید.

همچنین این نمک خاص گزینه مناسبی برای ایجاد جلوه های بصری است، چه به عنوان نمک نهایی استفاده شود و چه در ظرف شیشه ای یا آسیاب نمک (گرایندر) سرو شود، تضمین می شود تأثیر چشمگیری خواهد داشت! با استفاده از آن برای تزیین غذاها و خوراک ها نیز، جلوه ای خاص و مجلل ایجاد می شود.

سنگ نمک آبی اصل

 

همچنین مجموعه کارخانجات نمک سمنان اقدام به تولید نمک های ارگانیک از جمله نمک اپسوم  کرده است. که خاصیت درمانی دارند . برای مشاهده می توانید به مطلب نمک اپسوم مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *